Checklist: zó krijg je medewerkers betrokken

by Elles Tuhusula on 9 november 2017 Reacties uitgeschakeld voor Checklist: zó krijg je medewerkers betrokken

Checklist: zó krijg je medewerkers betrokken

Uit eigen ervaring weet ik dat het woord ‘betrokkenheid’ onbeschrijfelijk belangrijk kan zijn voor je carrière.

Niet alleen voor mij als werknemer, maar vooral ook de betrokkenheid vanuit een werkgever.

A trip down memory lane…

Het was mei 2007 toen ik het kantoorpand aan de Anthonie Fokkerstraat in Barneveld binnen liep. Een van de eerste kennismakingen met mijn toekomstige werkgever.

How it all started…
‘Bij mijn vader op kantoor zoeken ze nog een gastvrouw’ zei mijn vriendin.
Ik was 25 jaar en net moeder geworden van mijn oudste dochter. Ik had een paar jaar gevlogen als stewardess. Die droombaan moest ik opzeggen nadat ik was bevallen van mijn eerste kind. Het moederschap en vliegen kon ik niet combineren en dus diende ik met pijn in ‘t hart mijn ontslag in.

Dag Florida met je fantastische shoppingmalls (en overdreven winkelpersoneel).
Dag Cuba waar de historie van de stad Havana me zo heeft verrast.
Dag Mexico, met je prachtige blauwe zee en wilde golven die ik me nog steeds kan herinneren zodra ik op een boot stap.
Dag Isla Margarita, dankzij jou weet ik inmiddels dat ook mijn huid door de zon kan verbranden.
Of ik er een traan om heb gelaten? Een oceaan vol. Maar goed, er moest brood op de plank komen en dus besloot ik te solliciteren.

‘Wanneer kan je beginnen?’
Ja, ik werd aangenomen. Zal ik je eens iets heel eerlijk vertellen, even tussen jou en mij?
Mijn insteek was dat ik een paar maanden bij deze club zou blijven zodat ik ondertussen verder kon zoeken naar een ‘spannende baan’. Want ja uh hallo, ik had letterlijk een wereldbaan!
En nu zat ik achter een computer, werkte ik van negen tot vijf, in een kantoorpand op twee hoog en in Barneveld. Weinig spannends, zou je denken…

Al vrij snel werd mijn functie uitgebreid
Waar ik aan de start van mijn nieuwe carrière net de CTRL-ALT-DEL-knoppen kon vinden op het toetsenbord, de telefoon kon bedienen en de koffie op juiste smaaksterkte kon brengen raakte ik gaandeweg steeds meer betrokken bij het ‘echte werk’. Ik werd nieuwsgieriger en mocht meedenken bij de ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten binnen Covide. Van het bedenken van workflows tot het uitwerken van klantwensen. Ik werd een vaste contactpersoon voor klanten en verzorgde zelfstandig trainingen bij nieuwe en bestaande klanten.
Shit, ik begon het steeds leuker te vinden! Wat?! Ik ga gewoon niet weg!

9 juni 2007 – november 2017
Nee, ik ben inmiddels niet meer werkzaam bij Covide. Na 10 jaar werd het tijd voor een nieuwe uitdaging. Maar ik wil je niet onthouden, dat er veel gebeurd is sinds 2007, toen ik deze baan als een tussentijdse oplossing zag. Als ik terugblik op de jaren bij Covide ga ik door 3 fases van betrokkenheid:

1. Ik werd betrokken.
2. Ik raakte betrokken.
3. Ik ben betrokken.

Het belang van betrokken medewerkers
Ik ontdekte dat het woord ‘betrokkenheid’ onbeschrijfelijk belangrijk kan zijn voor je carrière. Niet alleen voor mij als werknemer, maar vooral ook de betrokkenheid vanuit een werkgever. Heb jij dat al ontdekt? Weet jouw werkgever wel wie jij bent? Weten collega’s wie jij echt bent?
Uit wat voor een gezin kom je? Wat is jouw drijfveer? Wat zijn je ambities? Waar sta je voor?
En voel jij je zo vrij om dat met hem/ haar/ hen te delen?

Checklist betrokken medewerkers
Ik durf, zonder enige arrogantie, te zeggen dat ik me in deze acht punten herken. En jij?
Bekijk deze checklist

Elles TuhusulaChecklist: zó krijg je medewerkers betrokken

Probeer Covide kosteloos uit

 

Je kan meteen beginnen in een online demo-kantoor.

Met behulp van onze uitgebreide Cursus Handleiding en persoonlijk contact vind je snel je weg.

 

>>  Gratis uitproberen?