Veelgestelde vragen over de Cloud

Veelgestelde vragen over Covide

Staat je er nog niet bij? Surf dan door naar de uitgebreide Cursus Handleiding

Filteren op Covide app


app-icon-total

app-icon-mail app-icon-address app-icon-files app-icon-m-s app-icon-projects

app-icon-calendar app-icon-todos app-icon-notes app-icon-campaign app-icon-cc-support app-icon-invoices

veilig-georganiseerd De Cloud

Vragen over Covide en de Cloud


Hoe wordt data georganiseerd in Covide en G Suite?

In Covide wordt data georganiseerd door integratie van applicaties en opslag in databases, die door alle relevante applicaties zijn te benaderen.

Alle informatie over klanten wordt automatisch gekoppeld aan de relatie- en businesskaart. Adres, agenda afspraken, e-mail, notities, taken, sales, customer care, projecten, marketing en bestanden over èn met de klant worden daarmee gebundeld. Kennis en informatie is niet meer verspreid, maar wel voor iedereen (met voldoende rechten) inzichtelijk.

Het resultaat is een goed functionerende interne organisatie (voor meer rendement en werkplezier) èn het optimaliseren van het klantdomein (voor meer omzet en klanttevredenheid).

Hoe kan ik efficiënter samenwerken met collega’s via de cloud?

Efficiënter samenwerken met collega’s en werken via de cloud zijn beide zeer actueel en gewenst. Met de geïntegreerde oplossing van Covide en G Suite is dit nu direct mogelijk.

Covide biedt de mogelijkheden om de samenwerking efficiënter in te richten door unieke integratie van klantgegevens, projecten, e-mail, notities (interne e-mailverkeer wordt voorkomen), to-do’s en automatische email-archivering. Daarnaast biedt de integratie met G Suite nog meer functionaliteiten om eenvoudig online samen te werken in bijvoorbeeld bestanden of online te vergaderen.

Waarom nog wachten?
Optimaliseer vandaag nog naar meer productiviteit en organiseer onder andere de workflow voor efficiënter samenwerken met collega’s via cloud.

Waarom is Covide alleen in de cloud beschikbaar?

‘In de cloud’ betekent dat het Covide systeem in de cloud wordt beheerd door de leverancier. De cloud is een netwerk van verschillende servers, waarop alle gegevens worden beheerd.

Covide verzorgt de updates en back-ups voor haar klanten, zodat je daar geen omkijken en kosten meer van hebt.

Covide (inclusief CRM) in de cloud betekent:

  • geen ICT gedoe
  • geen licentie gedoe
  • geen backup gedoe
  • geen beheerkosten meer

Is Google wel een betrouwbare partner?

De beantwoording van vraag of Google wel een betrouwbare partner is, is voor de gebruikers van Covide heel belangrijk, omdat beide platformen volledig met elkaar zijn geïntegreerd. Bij de ontwikkeling en samenwerking heeft Covide daar ook grondig onderzoek naar gedaan.

Het server netwerk van Google is verdeeld in West-Europa en de VS. Sinds 2008 werken wij nu met Google samen. In al die tijd heeft het netwerk zich bijzonder stabiel betoond. Het is altijd beschikbaar en, wanneer gebruik wordt gemaakt van dubbele authenticatie bij het inloggen, is het waarschijnlijk het meest betrouwbare en veilige systeem ter wereld.

Dagelijks wordt geïnvesteerd in de beveiliging van de netwerken van servers en voldoen de netwerken aan de aspecten Betrouwbaarheid, Vertrouwelijkheid en Beschikbaarheid vanuit WBP en WGBO. In 2011 voldeed Google aan ISAE 3402 en SSAE 16 en in 2012 is Google Apps gecertificeerd op ISO 27001. Hiermee voldoet Google ook aan NEN 7510.Google en Covide voldoen ook allebei aan de nieuwe Europese wetgeving op het gebied van de privacy: de AVG/GDPR, die op 25 mei 2018 van kracht wordt.

Google is derhalve voor Covide de best denkbare en betrouwbare partner gebleken.

Hoe bespaar ik kosten met G Suite?

Door gebruik te maken van G Suite Covide kun je kosten besparen op ICT beheer tot wel 75%. Hieronder de bespaarpunten op ICT-gebied op een rij:

  • Geen software licenties meer aanschaffen
  • Geen kosten en tijd investeren in software-updates
  • Geen extra kosten voor anti-spam of anti-pishing
  • Geen kosten meer voor een aparte IT-server ruimte
  • Geen kosten meer voor de aanschaf van servers en server software
  • Geen kosten meer voor eigen ICT-medewerkers of een in te huren extern ICT-bedrijf
  • Geen extra kosten voor het toegankelijk maken van gegevens voor thuiswerkers of gedetacheerde medewerkers
  • Een veel hogere beschikbaarheid en beveiliging dan met normale ICT te bereiken is

Naast bovenstaande bespaar punten op ICT-gebied, heeft het in gebruik nemen van de geïntegreerde oplossing van Covide en G Suite ook een zeer positief effect op het rendement en de omzet. Covide ondersteunt namelijk de interne organisatie (voor meer rendement) èn optimaliseert het klantdomein (voor meer omzet en klanttevredenheid).

Fors op kosten besparen met Covide en G Suite is daarmee een zeer haalbaar doel.

Wat moet ik installeren om gebruik te maken van Covdie en G Suite?

Om gebruik te kunnen maken van Covide en G Suite hoef je eigenlijk helemaal niets te installeren. De meeste internetters gebruiken namelijk al Chrome, de browser van Google, omdat die het snelst, handigst en veiligst in gebruik is en zichzelf automatisch update.

Wanneer je van een Chromebook gebruik maakt, hoef je zelfs helemaal niets te installeren. Met het compleet geïntegreerde systeem van Covide met G Suite kun je snel en veilig aan de slag. Door het gebruik wordt je interne organisatie en klantdomein ondersteund en kun je overal veilig werken ongeacht tijd en plaats.

Software en updates worden uitgevoerd door Covide en Google. Je bespaart daarmee fors op ICT beheer, updates, software en licenties.

Het installeren van software is dus niet nodig.

administratorVeelgestelde vragen over de Cloud

Probeer Covide kosteloos uit

 

Je kan meteen beginnen in een online demo-kantoor.

Met behulp van onze uitgebreide Cursus Handleiding en persoonlijk contact vind je snel je weg.

 

>>  Gratis uitproberen?