Veelgestelde vragen over Covide en CRM

Veelgestelde vragen over Covide

Staat je er nog niet bij? Surf dan door naar de uitgebreide Cursus Handleiding

Filteren op Covide app


app-icon-total

app-icon-mail app-icon-address app-icon-files app-icon-m-s app-icon-projects

app-icon-calendar app-icon-todos app-icon-notes app-icon-campaign app-icon-cc-support app-icon-invoices

functioneel CRM

Vragen over Covide en CRM


Hoe wordt data georganiseerd in Covide en G Suite?

In Covide wordt data georganiseerd door integratie van applicaties en opslag in databases, die door alle relevante applicaties zijn te benaderen.

Alle informatie over klanten wordt automatisch gekoppeld aan de relatie- en businesskaart. Adres, agenda afspraken, e-mail, notities, taken, sales, customer care, projecten, marketing en bestanden over èn met de klant worden daarmee gebundeld. Kennis en informatie is niet meer verspreid, maar wel voor iedereen (met voldoende rechten) inzichtelijk.

Het resultaat is een goed functionerende interne organisatie (voor meer rendement en werkplezier) èn het optimaliseren van het klantdomein (voor meer omzet en klanttevredenheid).

Hoe draagt Covide bij aan het optimaliseren van het bedrijfsresultaat?

Covide draagt bij aan het optimaliseren van het bedrijfsresultaat door het efficiënt inrichten van bedrijfsprocessen en klantgegevens. Door de optimalisatie wordt behaald op zowel rendement als omzet. Daarnaast is het voor betrokken medewerkers hiermee veel aantrekkelijker om die betrokkenheid om te zetten in creatieve bijdragen. En tenslotte is daar klantgerichtheid; door Covide in de combinatie met betrokken medewekers als basis gezien voor elk bedrijf.

Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat met behulp van goed ingezette CRM ondernemingen +/- 27% minder klantverlies leiden, teams efficiënter samenwerken en menselijke fouten worden geminimaliseerd door het automatisering van processen. Covide in de Cloud geïntegreerd met G Suite zorgt tevens voor besparing op ICT kosten en beheer.

Enkele recente onderzoeken:

  1. Het onderzoeksrapport ‘Fully engaged’, dat verscheen in januari 2016 en aantoonde, dat betrokken medewerkers voor voor liefst 516% mee inkomsten zorgen.
  2. Het Klant-tevredenheidsonderzoek 2016 door InfoQuest, dat in mei 2016 werd gepresenteerd en melding maakt van het feit, dat een 100% tevreden klant 14x meer omzet oplevert

Waarom is Covide alleen in de cloud beschikbaar?

‘In de cloud’ betekent dat het Covide systeem in de cloud wordt beheerd door de leverancier. De cloud is een netwerk van verschillende servers, waarop alle gegevens worden beheerd.

Covide verzorgt de updates en back-ups voor haar klanten, zodat je daar geen omkijken en kosten meer van hebt.

Covide (inclusief CRM) in de cloud betekent:

  • geen ICT gedoe
  • geen licentie gedoe
  • geen backup gedoe
  • geen beheerkosten meer

Hoe bespaar ik kosten met G Suite?

Door gebruik te maken van G Suite Covide kun je kosten besparen op ICT beheer tot wel 75%. Hieronder de bespaarpunten op ICT-gebied op een rij:

  • Geen software licenties meer aanschaffen
  • Geen kosten en tijd investeren in software-updates
  • Geen extra kosten voor anti-spam of anti-pishing
  • Geen kosten meer voor een aparte IT-server ruimte
  • Geen kosten meer voor de aanschaf van servers en server software
  • Geen kosten meer voor eigen ICT-medewerkers of een in te huren extern ICT-bedrijf
  • Geen extra kosten voor het toegankelijk maken van gegevens voor thuiswerkers of gedetacheerde medewerkers
  • Een veel hogere beschikbaarheid en beveiliging dan met normale ICT te bereiken is

Naast bovenstaande bespaar punten op ICT-gebied, heeft het in gebruik nemen van de geïntegreerde oplossing van Covide en G Suite ook een zeer positief effect op het rendement en de omzet. Covide ondersteunt namelijk de interne organisatie (voor meer rendement) èn optimaliseert het klantdomein (voor meer omzet en klanttevredenheid).

Fors op kosten besparen met Covide en G Suite is daarmee een zeer haalbaar doel.

Kan ik de laatste contactmomenten met de klant zien?

Met Covide kan iedereen (met de juiste rechten) altijd de laatste contactmomenten met de klant zien in het blok ‘Historie’ op de relatiekaart. Dit blok is voor elke klant automatisch beschikbaar.

In Covide krijgt elke medewerker via de overzichtelijke relatiekaart vervolgens direct toegang tot alle bij die klant behorende gegevens en communicatie voor optimaal klantbeheer. De actuele situatie en historie van de klant beschikbaar van e-mails, notities, todo’s, projecten, sales en customer care items.

Voor optimale ondersteuning van klanten kan elke medewerker daarom niet alleen de laatste contactmomenten terugvinden, maar door koppelingen met alle 12 modules wordt er constant automatisch gebouwd aan een compleet klantdossier.

Hoe kan ik relaties overzichtelijk beheren?

Door in Covide de relaties labels of classificaties mee te geven, kun je klantrelaties overzichtelijk beheren en uitbouwen.

Voorzie daarmee je klanten alleen van informatie en advies op maat, omdat je weet welke producten de klant afneemt, in welke de klant geïnteresseerd is of waar geen interesse voor is.

Je kunt eenvoudig marketingacties opzetten en afstemmen op de klantbehoefte en er is meer inzicht in sales kansen bij huidige klanten. Met deze functionaliteit bespaar je een onnodige informatiestroom, voor meer rendement én adviseer je je klanten over de interessante producten, voor meer omzet.

Door het meegeven van labels of classificaties in Covide is behalen van rendementsverbetering en meer omzet een realistisch doel.

Kan ik in Covide alle selecties maken?

Selecties maken van je klanten is in Covide heel eenvoudig te doen via het toevoegen van classificaties op de relatiekaart of businesskaart.

Meerwaarde van het toekennen van classificaties aan relatie of businesskaart:

  • overzicht op je klanten door te selecteren op een specifieke classificatie (bijvoorbeeld: e-mailnieuwsbrief)
  • voor bepaalde gebruikers klanten afschermen in het centraal adresboek op basis van classificatie
  • e-mailarchieven opvragen gebaseerd op een classificatie, alle e-mail over deze classificatie wordt gebundeld
  • koppel business units (producten of diensten die u aanbiedt) aan classificaties, hiermee kan eenvoudig geselecteerd worden op klanten die een bepaald product/dienst afnemen
  • verstuur e-mails of nieuwsbrieven door te selecteren op classificatie, waardoor informatie wordt afgestemd op je klant en waarbij tracking kan worden toegepast

Selecties maken draagt in Covide bij aan een efficiënte ondersteuning van de interne organisatie en gerichte communicatie richting je klanten.

Hoe archiveer ik mijn e-mail?

Onder het archiveren van e-mail wordt meestal verstaan het (handmatig) in aparte mapjes opslaan. Bij Covide is het uitgangspunt het opbouwen van een gedeeld en compleet klant-, project- of salesdossier.

E-mail wordt daarom automatisch gearchiveerd onder de betreffende relatie- en businesscard, wanneer het e-mailadres is opgenomen in het centraal adresboek. Ook wordt de e-mail semi-automatisch gearchiveerd onder het betreffende project en sales item.

Andere handige functies om je e-mail te beheren in Covide zijn bijvoorbeeld:

  • via buttons snel e-mail lezen, verwijderen en archiveren
  • memo koppelen aan een e-mail
  • e-mail verplaatsen naar collega (niet forwarden!) inclusief geschreven memo
  • mailarchieven toegankelijk maken voor selectie medewerkers
  • mailarchieven van relaties bundelen
  • samenwerken aan een concept e-mail
  • mailmappen delen met collega’s
  • mail automatisch filteren bij binnenkomst en plaatsen in een map
  • de STER-functie voor onderhanden werk
  • de scheiding tussen interne en externe e-mails.

Bij al deze extra en unieke functionaliteiten is het uitgangspunt steeds geweest om kopieën van e-mailtjes waar mogelijk te voorkomen, zodat controle blijft over de inbox en controle is over verantwoordelijkheden en taken.

Archiveer je e-mail dus eenvoudig met online Covide en voorkom daarmee een overvolle inbox.

administratorVeelgestelde vragen over Covide en CRM

Probeer Covide kosteloos uit

 

Je kan meteen beginnen in een online demo-kantoor.

Met behulp van onze uitgebreide Cursus Handleiding en persoonlijk contact vind je snel je weg.

 

>>  Gratis uitproberen?