Veelgestelde vragen over e-mail

Veelgestelde vragen over Covide

Staat je er nog niet bij? Surf dan door naar de uitgebreide Cursus Handleiding

Filteren op Covide app


app-icon-total

app-icon-mail app-icon-address app-icon-files app-icon-m-s app-icon-projects

app-icon-calendar app-icon-todos app-icon-notes app-icon-campaign app-icon-cc-support app-icon-invoices

e-mail  Covide E-mail

Vragen over Covide E-mail


Hoe kan ik gegevens synchroniseren in Covide?

Het synchroniseren van contacten, agenda afspraken en e-mail gegevens in Covide gaat automatisch naar al je mobiele apparaten door de integratie van G Suite en Covide.
Synchroniseren is eenvoudig in te stellen voor verschillende moderne devices, doordat het een standaard functionaliteit is van G Suite.
Covide en G Suite maken het je daarmee zo gemakkelijk mogelijk om je werk bij te houden, samen te werken en informatie te delen ongeacht tijd en plaats.
Behalve synchroniseren met alle bekende Googl-apps die op je Smartphone of Tablet worden geleverd, biedt Covide ook een (BETA) web-app voor alleen de e-mail, notities, adressen en projecten. Deze web-app synchroniseert niet, maar is realtime.

Je kunt het synchroniseren van Covide met I-phone applicaties eenmalig binnen enkele minuten instellen door het volgen van de stappen uitgelegd door Google (https://support.google.com/a/users/answer/138740?hl=en). Maar .. het is echt veel handiger, wanneer je de Google Apps voor je I-Phone installeert. In dat geval weet je zeker dat alles goed gaat.

Hoe wordt data georganiseerd in Covide en G Suite?

In Covide wordt data georganiseerd door integratie van applicaties en opslag in databases, die door alle relevante applicaties zijn te benaderen.

Alle informatie over klanten wordt automatisch gekoppeld aan de relatie- en businesskaart. Adres, agenda afspraken, e-mail, notities, taken, sales, customer care, projecten, marketing en bestanden over èn met de klant worden daarmee gebundeld. Kennis en informatie is niet meer verspreid, maar wel voor iedereen (met voldoende rechten) inzichtelijk.

Het resultaat is een goed functionerende interne organisatie (voor meer rendement en werkplezier) èn het optimaliseren van het klantdomein (voor meer omzet en klanttevredenheid).

Hoe wordt e-mail chaos voorkómen?

Het voorkómen van e-mail chaos draagt bij aan efficiënt en effectief (samen) werken en meer overzicht op de werkzaamheden.

Via handige functies in Covide wordt e-mailverkeer overzichtelijk beheerd. Deze functies zijn

  • snel e-mail lezen
  • bladeren of verwijderen
  • automatisch archiveren
  • de STER-functie voor onderhanden werk
  • scheiding tussen interne en externe e-mails
  • automatische koppeling
  • en daaraan gerelateerde dossiervorming

Ook de forward en CC cultuur wordt door Covide hiermee ondervangen.

Bij Reply-to-all heeft Covide een handige icoon-functie toegevoegd, waardoor de in CC of BCC geadresseerde in een oogopslag ziet, dat de mail reeds is behandeld en gearchiveerd. Door met zijn muis boven die icoon te gaan ‘hangen’ ziet hij zelfs door wie en waar.

Hoe archiveer ik mijn e-mail?

Onder het archiveren van e-mail wordt meestal verstaan het (handmatig) in aparte mapjes opslaan. Bij Covide is het uitgangspunt het opbouwen van een gedeeld en compleet klant-, project- of salesdossier.

E-mail wordt daarom automatisch gearchiveerd onder de betreffende relatie- en businesscard, wanneer het e-mailadres is opgenomen in het centraal adresboek. Ook wordt de e-mail semi-automatisch gearchiveerd onder het betreffende project en sales item.

Andere handige functies om je e-mail te beheren in Covide zijn bijvoorbeeld:

  • via buttons snel e-mail lezen, verwijderen en archiveren
  • memo koppelen aan een e-mail
  • e-mail verplaatsen naar collega (niet forwarden!) inclusief geschreven memo
  • mailarchieven toegankelijk maken voor selectie medewerkers
  • mailarchieven van relaties bundelen
  • samenwerken aan een concept e-mail
  • mailmappen delen met collega’s
  • mail automatisch filteren bij binnenkomst en plaatsen in een map
  • de STER-functie voor onderhanden werk
  • de scheiding tussen interne en externe e-mails.

Bij al deze extra en unieke functionaliteiten is het uitgangspunt steeds geweest om kopieën van e-mailtjes waar mogelijk te voorkomen, zodat controle blijft over de inbox en controle is over verantwoordelijkheden en taken.

Archiveer je e-mail dus eenvoudig met online Covide en voorkom daarmee een overvolle inbox.

administratorVeelgestelde vragen over e-mail

Probeer Covide kosteloos uit

 

Je kan meteen beginnen in een online demo-kantoor.

Met behulp van onze uitgebreide Cursus Handleiding en persoonlijk contact vind je snel je weg.

 

>>  Gratis uitproberen?