Cross Selling: sales via collega’s

“Cross Selling: zeer kansrijk aan tafel bij een voor jou nieuwe relatie“


Het organiseren van Cross Selling

Sales is een bijzondere bezigheid
Geen bedrijf kan zonder, maar als zich bij mij als ondernemer een verkoper meldt, krijg ik altijd jeuk. Jij ook? En waar komt dat nou door? Een paar aanwijzingen:

  • de verkoper is helemaal niet in mij of zelfs mijn bedrijf geïnteresseerd; hij wil mij ‘iets’ verkopen. Soms ligt dat er vanaf het begin duimen dik boven op, soms merk je het snel na je aankoop.
  • de verkoper luistert niet, hij praat alleen maar. Dat kan heel onderhoudend zijn, maar ook enorm zonde van je tijd en het houdt je af van wat je juist graag wel zou gaan doen.
  • de verkoper komt op het verkeerde moment. Ofwel omdat je nog niet toe bent aan dat wat hij te bieden heeft of omdat je voorzien bent tot tevredenheid.
  • de verkoper komt met iets, waarin je totaal geen interesse hebt en waarschijnlijk ook nooit gaat krijgen.

Verkopers en het inkopen van leads?

Ik heb heel veel geprobeerd. Van het zelf in dienst nemen van goed gekwalificeerde verkopers tot het inhuren van bureaus die ‘gegarandeerd succesvol’ waren met Google Adwords. Al die inspanningen wogen nooit op tegen de klanten, die kwamen via een ambassadeur.

Cross Selling: een bijzonder warme lead via de best denkbare ambassadeur: je collega
Als je collega een goede relatie heeft opgebouwd, zal zijn klant hem graag informeren. Jouw scorekans is enorm!

Cross Selling betekent méér betekenen voor bestaande klanten

administratorCross Selling: sales via collega’s

Probeer Covide kosteloos uit

 

Je kan meteen beginnen in een online demo-kantoor.

Met behulp van onze uitgebreide Cursus Handleiding en persoonlijk contact vind je snel je weg.

 

>>  Gratis uitproberen?